Mer än 150 sidor klarar jag inte

 

Jag gav mig itu med att börja läsa boken som jag haft hemma sedan början av sommaren. Efter 150 sidor så ger jag upp. Det var ett misstag att låna boken och att börja läsa den. Boken är Går genom vatten, går genom eld av Christian Unge. Det som jag har hunnit irritera mig på under 150 sidor är det här

  • Knarkande läkare, det känns inte osannolikt dock med tanke på en del läkare som jag träffat.
  • Knarkande läkare som hanterar en orolig anhörig till en patient på ett udda sätt.
  • En gravt brännskadad patient som den knarkande läkaren möjligtvis vet vem det är men berättar inte för någon.
  • Konstig chef på sjukhuset.
  • Polis som uppför sig som en idiot också fullständigt troligt.
  • Vor i Stockholm men vacker dotter som beskrivs detaljerat
  • Utöver det så slängs det in ett mc-gäng och en möjlig terroristattack

Att den knarkande läkaren Tekla känns helt overklig gjorde inte boken ett dugg bättre för mig. Det här är en sådan bok som jag utan problem kan tänka mig att flertalet tycker är riktigt bra. Så brukar det nämligen vara när jag tycker att en bok är riktigt dålig. Nu finns möjligheten att den blir bättre efter 150 sidor men jag är inte villig att slösa mer tid i mitt liv för att få reda på det.


Inte läsvärd. Böcker med terroristattacker borde få mig att inse från start att det inte är något för mig.

Går genom vatten, går genom eld finns på Adlibris och Bokus om någon blivit nyfiken på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar