Försvararen av Anna Karolina

 

Jasmine Moretti och hennes tvillingbror Nicolas vill inte fira jul med sin pappa, hans nya fru och deras halvbror. Istället firar de på en pub innan de tar sig hem till Jasmine. Efter intag av alkohol och droger däckar Nicolas i knät på Jasmine i hennes soffa. När han vaknar är han klibbig och fattar några ödesdigra beslut.
Ebba Tapper har förlorat fotfästet fullständigt, efter att ha blivit av med sitt jobb som polis har hon börjat dricka för mycket. När hon blir väckt av knackningar på ytterdörren har hon ingen lust att öppna men gör det till slut. Utanför dörren står den propra advokaten Angela Köhler och hon ger Ebba ett jobberbjudande. 

Det här boken reserverade jag på biblioteket och det var tur, hade jag sett den i ett ställ hade omslaget skrämt bort mig. Givetvis ska man inte bedöma böcker efter deras omslag men det finns absolut omslag som inte lockar mig till läsning. Innehållet i boken som är det viktiga var riktigt bra. Jag gillade hela historien och alla problem som Nicolas ställer till i början lockade mig att fortsätta läsa. Ebba är en karaktär som jag vill följa i flera böcker och hennes agerande i flera situationer gjorde att hon växte. Sättet som boken slutar får ett minus för att det var något som jag hade gissat på förhand men eftersom allt annat var så pass bra så är det ursäktat. Jag ser fram emot att läsa mer av Anna Karolina.

Läsvärd. Spännande deckare som var som mest oförutsägbar i början

Försvararen finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar