Ålevangeliet av Patrik Svensson

 

Ålen är ett djur med hemligheter och en del av dem kommer kanske människorna aldrig att få veta. I den här boken blandas fakta om ålen med författarens egna erfarenheter av ål. 

Jag var lite skeptisk till den här boken för jag har aldrig känt något behov av att lära mig mer om ålar. Underligt nog så blev jag mer och mer nyfiken på ålar desto mer jag läste och jag googlade även på hur de ser ut under sina olika stadier. Det är imponerande att en författare lyckas få mig så pass nyfiken på ett djur jag aldrig ägnat en tanke åt tidigare. Ibland kände jag att avsnitten med fakta var lite för långa men det är den enda kritiken.

Läsvärd. En intressant bok även om man tidigare var helt ointresserad av ål

Ålevangeliet finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar