Som man sår av Hjorth & Rosenfeldt

 

Klassåterträffen skulle bli Julias revansch hon skulle ställa sig upp och berätta vad som hade hänt många år tidigare. Det blev starten på hennes upprättelse men inte som hon hade tänkt sig det.
Angelica Carlsson är skicklig på det hon gör, att det är synnerligen omoraliskt påverkar henne inte. Hon har jobbat på sitt senaste offer en tid och hon vet att hon snart kommer att få det hon är efter. Allt har gått hennes väg men det hon inte vet att någon i detta ögonblick siktar på henne med ett gevär och att den kommer att avlossa vapnet.
Riksmord har kallats till Karlshamn efter att tre personer har blivit skjutna. Det finns inga vittnen eller koppling mellan offer så nu är det upp till Vanja Lithner och hennes kollegor att lista ut vad som pågår

Jag har tyckt så mycket om den här bokserien så att veta att det här är näst sista delen känns sorgligt. Nu ska man inte ta ut sorgen i förskott och jag uppskattade tiden jag tillbringade med den här boken. Sebastian är på ett sätt som han har varit i alla böckerna men på ett sätt så har han ändå utvecklats lite i varje så att han är som han är i den här känns bara logiskt och det samma går det att säga om alla i riksmord. Väldigt svårt att skriva något alls om den här boken utan att avslöja för mycket. Jag får helt enkelt nöja mig med att skriva att boken är bra och jag ser fram emot nästa.

Läsvärd. Spännande precis som de andra böckerna i serien och lite oväntad vändning de sista 100 sidorna.

Som man sår finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar