Sen for jag hem av Karin Smirnoff

 

Jana och Angelika är kvar och inget är som det borde vara. John försökte vara ett stöd i början men deras relation är som den var innan, rörig och mer skadlig är frisk. Jana är destruktiv och hennes liv verkar aldrig ordna upp sig.

Jag förstår inte vad det är som har gjort att jag nu läst tre böcker om Jana Kippo. Det är så mycket destruktivt och sjukt i böckerna att det hade räckt mer än väl med hälften. Fast jag tycker så är det ändå något som fått mig att läsa alla tre böckerna. Kanske var det hoppet om att Jana skulle få ett bra liv som fick mig att läsa böckerna. Språket och allt destruktivt är något som får de här böckerna att stå ut. Jag kan inte minnas att jag läst något tidigare som påminner om de här böckerna. Udda böcker som sticker ut minns jag längre och de här kommer jag nog minnas ett bra tag.

Läsvärd. Som läsare kastas man in i en destruktiv värld med ljusglimtar

Sen for jag hem finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar