När alla klockor stannat av Ninni Schulman

 

Journalisten Magdalena Hansson är på god väg att uppslukas av en depression igen. Hon vet det själv men vill inte berätta för sin familj eller sin chef. Istället trycker hon ner sig själv ytterligare för att hon inte orkar allt som hon borde orka. Det är snart dags för årets bygdespel och Magdalena behöver skriva ihop något om det.
När Noomi Björk inte kommer till en repetition av bygdespelet anar alla oråd. Hon har alltid varit i tid och ingen lyckas få tag på henne. 

Böckerna i Hagforsserien är lättsamma och ger lite underhållning. Det är däremot inte böcker som man ska läsa för tätt för då blir det lite banalt. Jag hade så hoppats att mördaren skulle visa sig vara Torun, finns inget som pekar på den teorin så jag lär inte förstöra för någon. Att jag hade hoppats på det är för att det hade varit väldigt otippat och sedan gillar jag inte karaktären. Jag saknar att bli överraskad ordentligt i den här serien. Det är inget fel på karaktärerna eller miljöbeskrivningarna men allt är lite för slätstruket. Karaktärerna har lite problem och så löser sig allt och alla går vidare. Kommer det fler böcker i serien så kommer jag att läsa dem också men jag kommer att se till att det går några månader mellan att jag läser böcker i serien i fortsättningen.

Läsvärd. Lättsam deckare som ger underhållning men saknar det lilla extra

När alla klockor stannat finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar