Älskar inte av M.J. Arlidge

 

På väg till jobbet blir Sonia tvingad att tvärbromsa för en kvinna som står mitt i vägen och vevar med armarna. Efter att Sonia stannat upptäcker hon en mosad motorcykel och en person som ligger bredvid. Hon går fram för att se hur det är med den livlösa personen och upptäcker på ett bryskt sätt att han inte är livlös. Innan kvinnan och mannen ger sig av skjuter de Sonia. Polisen Helen har gjort sitt bästa för att lämna det som skett bakom sig men det har inte gått. När hon kör sin motorcykel kan hon vara i nuet och när farten är hög går det ännu bättre. En bil gör att Helen nästan kraschar och hennes första tanke är att köra ikapp och sätta fast den. Innan hon gör det ser hon en kvinna som ligger på vägen och hon tar sig till Sonia.

Älskar inte är sjunde boken om Helen Grace och det här var inte en av de bättre böckerna i serien. Den kändes hafsig och som en bok författaren lovat förlaget att skriva och så började tiden gå ut och han behövde få ihop något. Helen har jag gillat men i den här boken är hon nästan genomskinlig och väckte inga känslor hos mig. Morden som sker är otrevliga men mer än så är det inte. Jag är inte ute efter mer besynnerliga sätt att ta död på folk på utan i vanliga fall brukar mord i böcker beröra på något sätt. Antingen förstår jag gärningspersonen eller så känner jag bara avsky. I den här boken var det mest jaha där dog någon. Det är svårt med en sådan här bokserie som är så ojämn, några böcker är fantastiska och andra är inte ens bra. Nu vet jag att jag kommer att läsa fler böcker i serien om författaren skriver fler för jag hoppas på någon riktigt bra igen.

Inte läsvärd. Mordhistorien har viss spänning men Helen och alla karaktärerna är anonyma.

Älskar inte finns på book outlet och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar