Brandgata av Ingrid Hedström

Relationen mellan Astrid och hennes förra chef Sveriges tidigare utrikesminister Agneta har i perioder varit riktigt komplicerad. Att Astrid hittade sin dåvarande make och Agneta ha sex gjorde inte saken bättre. Tiden har gått sedan dess och nu befinner de sig båda i en bil på väg till Granåkers kyrkogård. Anledningen till besöket på kyrkogården är att Agneta vill lämna blommor på sin mormors grav. När de kommer fram till kyrkogården väljer Astrid att stanna vid bilen och vänta. Efter en stund upptäcker hon att Agneta glömt blommorna så hon tar dem och går in på kyrkogården för att leta efter Agneta. När hon hittar Agneta är det redan försent att göra något. Agnetas huvud är blodigt och vanställt och det finns inget liv kvar i kroppen.
Carina Svahn har lyckats med mer i livet de senaste åren än vad hon någonsin trodde var möjligt. Bland sin avlidnes brors saker fanns det en del vhs kassetter med inspelningar från spelningar med broderns dansband. Efter att ha låtit ett företag föra över dem till usb-minnen upptäcker hon att en film är tagen samma kväll som en av hennes fd arbetskamrater blev mördad. På filmen syns den mördade kvinnan och det verkar som om en man håller koll på henne och lämnar dansstället strax efter att kvinnan lämnade.

Det här är tredje boken om Astrid och jag har läst de två tidigare. Jag gillar verkligen karaktärerna i böckerna mycket tack vare att deras liv förs framåt och utvecklas. Det är inte de mest spännande böcker som jag läst. Böckerna är en blandning av relationer,miljö och mord och den blandningen fungerar bra för mig.

Läsvärd. Charmig bok med en del spänning
Brandgata finns på Bokus och Adlibris


Jag räknar med några stavfel och annat konstigt för jag missar alltid saker när jag bloggar på mobilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar