En liten gyllene ring/Ringen av Kjell Ola Dahl

Katrine Bratterud får betecknas som en av de lyckade klienterna på Vinterhagen. Hon har lyckats bli drogfri, plugga in gymnasiet och skaffa ett arbete. Det enda som återstår nu är att flytta från Vinterhagen och tanken är att det ska ske inom en snar framtid. Som en av de lyckade klienterna bjuds Katrine och hennes pojkvän in till en fest som styrelseordföranden för Vinterhagen arrangerar. Festen blir som Katrine haft på känn och hon åker därifrån med en vän.
Kriminalkommissarie Gunnarstranda blir uppringd och får veta att en naken död kvinna har påträffats.

Rubriken kommer sig av att boken som jag läste heter En liten gyllene ring men tydligen så har den även givits ut med namnet Ringen.
Det här är en bok som jag misstänker att jag läst någon gång tidigare för jag kände igen lite för många saker. Om jag nu har läst den tidigare så kom jag ändå inte ihåg slutet så därför fortsatte jag att läsa. Det känns lite som en dussindeckare, hyfsat intressanta karaktärer och handling men inget som stod ut tillräckligt för mig. Nu kan den åsikten som sagt hänga ihop med att jag antagligen läst boken tidigare. Det var en bok som jag uppskattade att läsa men inte hade några problem att lägga ifrån mig.

Läsvärd. Inte den mest minnesvärda deckaren som jag läst men jag tänker läsa fler böcker i serien.
Ringen finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar