Sjöjungfrun sjöng sin sång av Val McDermid

 

En mördare går lös i den nordengelska staden Bradfield. Det som går att säga om mördaren är att den är skicklig. På platserna som de mördade lämnas finns det inga spår och ingen ser när mördaren lämnar liken. De avlidna har dött på olika fasansfulla sätt och polisen verkar stå handfallna. Tony Hill som är expert på psykologiska profiler kopplas in i jakten på mördaren.

Jag var antagligen lite seg i huvudet när jag började läsa den här boken för det tog mig en liten stund att koppla av jag såg serien som bygger på den här bokserien för många år sedan. Kanske fler som minns serien Mord i sinnet? Nu gillade jag den serien och blev inte besviken på den här boken. Långt bak i huvudet så kunde jag minnas den här mördaren och upplösningen från tv så det blev inte någon överraskning för mig. Hade jag inte vetat hur det skulle sluta så hade det såklart varit mer spännande. Boken är välskriven, lättläst och gör en nyfiken på karaktärerna.

Läsvärd. Bestialiska mord och karaktärer som gör en nyfiken.

Sjöjungfrun sjöng sin sång finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar