Hjärtats minnen av Jan-Philipp Sendker

 

Tolvårige Bo Bo har växt upp hos sin morbror i en liten stad i Burmas bergstrakter. Varför hans mamma aldrig kommer på besök vet han inte och det är något som han funderar på. Sin pappa träffar han en gång per år och det är när pappan kommer och stannar några veckor när morbrodern U Ba åker bort. När Bo Bos pappa kommer den här gången har Bo Bo beslutat sig för att fråga om sin mamma. 

Hjärtats minnen är tredje delen i Burma-trilogin. Första delen blev jag trollbunden av, andra delen tyckte jag nja om och den här funderar jag på om den är fylld med visdom eller ordbajseri.
Ibland tyckte jag att det bara var flum och andra gånger fick orden mig att fundera över hur jag bemöter världen. Bo Bo uppfattade jag aldrig som särskilt speciell eller intressant. Hans förmåga att läsa av människor genom deras ögon kom mest i skymundan och jag kände inte att det tillförde något. Den viktigaste historien ska vara den om hans föräldrar men den var inte heller så intressant. 

Läsvärd. Boken i sig är okej men den är en del i en trilogi och eftersom första boken är väldigt bra och det sedan blir sämre så är det svårt att inte bli besviken. 

Hjärtats minnen finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar