Sista andetaget av Robert Bryndza

 

En ung kvinna hittas stympad i en container och kriminalkommissarie Erikas pojkvän som också är polis kallas till platsen. Erika har inget med fallet att göra men följer med sin pojkvän kriminalinspektör James Peterson till fyndplatsen. Den avlidna kvinnan har många skador och det påverkar de närvarande poliserna. Efter vissa tidigare problem så jobbar inte längre Erika med mordfall men hon vill bli förflyttad till mordroteln. Fast hon blir nekad det så kan hon inte släppa fallet med kvinnan och beslutar sig för att ändå försöka ta reda på så mycket som möjligt om mordet.


Det här är fjärde boken om Erika Foster och den här bokserien har blivit lite av en favorit. I den här boken var det lite på gränsen för min del när det gäller vad mordoffer blir utsatta för, det kan bli för obehagligt. Kanske blir det en tankeställare för en del när det gäller vad de delar med sig av i sociala medier. Det är en spännande bok och jag gillar att författaren lurar en lite från start. I början av boken var jag säker på vem mördaren var och det tror jag var precis som författaren tänkt sig. Erika och de andra poliserna har vuxit för varje bok och jag är nyfiken på vad som kommer att hända i nästa bok. Erika är en karaktärer med många sidor och hennes sätt att oftast inte vara korrekt bidrar till att jag gillar henne.

Läsvärd. En bok och en bokserie med otäcka mord och karaktärer som har fått växa fram. 

Sista andetaget finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar