Den frusna elden av Jens Henrik Jensen

 

Kampen mot Danehof har förstört deras liv helt. I takt med att jobben blivit värre så har Margrethe Franck blivit tvingad att göra sig av med sin älskade bil och hon har förvandlats till en blek kopia av sig själv. Hon tänker på Niels Oxen och att hans död var ett stort pris att betala. Niels Oxen borde vara död men han hade tur och överlevde attentatet han utsattes för och blev hittad av rätt person. Allt han vill är att få ett lugnt liv och han har beslutat sig för att kriget är slut. Det beslutet kommer Niels att ompröva när han kommer till insikt om vad han måste ge upp för att kunna leva omärkt.


Den frusna elden är tredje delen om Niels Oxen och personerna i hans närhet. Jag slås varje gång av att jag borde avsky den här serien för det är mycket konspirationer och mäktiga män och kvinnor som styr i hemlighet. Jag hatar verkligen inte den här serien utan gillar verkligen Niels och Margrethe, Mossman försöker jag mest förstå mig på. Den här boken börjar med konsekvenserna som drabbats alla som rotade i Danehof och deras desperata försök att inte få sina liv förstörda ännu mer. Det var spännande att få möta bleka kopior av de starka personerna jag mött i tidigare böcker och se hur deras driv vaknar till liv igen. Jag ser fram emot att få följa Niels i fler böcker.

Läsvärd. Även om boken bygger på en dold maktelit så gillar jag den och det är ett högt betyg till författaren.

Den frusna elden finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar