Familjen Lambs hemlighet av Lisa Jewell

 

Familjen Lambs liv förändras drastiskt när andra människor flyttar in i deras hus på Cheyne Walk. Saker förändras och det dröjer inte länge innan familjen inte längre har något att säga till om.
25 år senare lever Lucy ett fattigt och slitsamt liv med sina två barn på franska rivieran. De har inget fast boende och Lucy har inga dokument som visar vem hon är.
Libby får ett brev när hon fyller 25 år och det är ett brev som hon har vetat ska komma. Brevet är från en advokatfirma och i det står det att hon nu är ägare till ett hus på Cheyne Walk 16. Hennes biologiska föräldrar skrev ett testamente och deras barn skulle få ärva huset. Libbys syskon har inte kunnat hittats så därför är huset hennes.

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den här boken. Kanske var det så att jag förväntade mig mer otäcka och skrämmande händelser och därför blev lämnad med en jaha känsla när boken tog slut. En del personer i boken är onekligen fullständigt galna men det blev aldrig riktigt otäckt. Det var en okej bok men jag hade förväntat mig mer.

Läsvärd. Okej men inte mer än så

Familjen Lambs hemlighet går att köpa på Book outlet

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar