Daisy i kedjor av Sharon Bolton

Överviktiga kvinnor har försvunnit och sedan har liket av tre av dem hittats i grottor. Polisen med Kriminalinspektör Pete Weston i täten har gjort sitt bästa för att lösa fallet och de har lyckats. Den de misstänkte för brotten är kirurgen Hamish Wolfe. Han blev sedan dömd i domstol och tillbringar nu sina dagar bakom fängelsets murar. Ute i den vanliga världen kämpar Hamish mor och en liten grupp människor för att hitta nya bevis som visar att Hamish är oskyldig. Hamish mor tar kontakt med den kända advokaten Maggie Rose och ber henne ta sig an fallet. För Maggie är det inget lätt beslut för hon tar sig inte an fall som hon inte tror sig kunna vinna.

Jag har gillat alla böcker jag läst av Sharon Bolton och den här står ut lite extra. Den är lite udda på så sätt att det redan är en person som är fälld för brott från start. Som läsare blir det mer att man får fundera över om Hamish sitter var han ska sitta eller om han är oskyldig. Jag hade min åsikt klar efter att ha läst en rätt kort bit i boken och den åsikten fick jag ompröva med jämna mellanrum. Det är en spännande bok med rätt många oväntade vändningar och händelser.

Läsvärd
Daisy i kedjor finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar