Skulden man bär av Hjorth & Rosenfeldt

 En kvinna hittas mördad på en grisfarm och mördaren har lämnat ett budskap till kriminalpsykologen Sebastian Bergman. Riksmord har inget annat val än att ännu en gång kontakta Sebastian. Efter att det har kommit ut vad polisen Billy har gjort befinner sig Riksmord i en kris. Att en av deras egna har ägnat sig åt mord är inget som allmänheten kommer att glömma. Att de själva inom riksmord aldrig insåg vad Billy ägnade sig åt gör det inte bättre. Sebastian har valt att ha kontakt med Billy och hans fru av eget intresse. Han ser fram emot att skriva en bok om det och än en gång få uppmärksamheten han förtjänar. Först måste han bara lösa mordet och förstå varför mördaren vill honom något.

Nä säger jag om den här boken. Bokserien om Sebastian Bergman har gått från väldigt bra till nja. Morden i boken hamnar i skymundan och det känns mest slafsigt. Om man vill göra en person illa genom att mörda människor känner jag att det logiska är att välja personer som har ett värde för människan man vill göra illa. Den här boken slutar på ett sådant sätt att man som läsare ska vilja läsa nästa bok. Jag känner mest att jag struntar fullständigt i hur det går och tvivlar starkt på att jag kommer läsa fortsättningen.

Skulden man bär är en okej bok men bokserien har bara blivit sämre så mitt omdöme blir inte läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar