Jul vid världens ände av Kate Hewitt

 

När Laurel var ung dog hennes mamma och hennes pappa stängde av. Ansvaret för Laurel och hemmet föll på Abby, Laurels äldre syster. Abby tog hand om allt till hon flyttade för att studera och efter det försämrades systrarnas relation. Fast de nu är vuxna har deras relation aldrig blivit bra igen. När Laurel får ett samtal från ett behandlingshem med budskapet att Abby befinner sig där och att Abby vill att Laurel ska ta hand om Abbys fjortonåriga son ser Laurel det som en självklarhet. När det visar sig att sonen mest svarar enstavigt och sitter med sin mobil undrar Laurel vad hon gett sig in på. Laurels lösning blir att åka till Orkneyöarna, platsen hon och Abby ofta besökte som barn och såg som en magisk plats.

Jag tänkte att jag skulle läsa någon bok med jultema och den här lät minst sliskig av alternativen. Den börjar på ett bra sätt med en man med gevär men sedan blev det för smörigt för min smak. Nu borde jag inte ha väntat mig något annat så det är mitt fel och inte bokens. 

Jul vid världens ände är en bok om nya relationer och gamla som lagas. Vill man läsa en bok med lite romantik och vänskap så är det ett bra val. Jag måste ge boken betyget läsvärd även om jag var måttligt förtjust. En liten söt bok som kretsar kring jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar