Mina män av Victoria Kielland

 Boken ska handla lite ytligt om Belle Gunness en kvinna som 1881 lämnade Norge för Amerika. Under sitt liv i Usa tog hon livet av åtskilliga män och barn. Jag tyckte att det lät som en intressant bok och kvinna men oj vad jag hade fel. Det här är en bok som är fylld med meningslöst svammel som egentligen inte beskriver Belles liv överhuvudtaget. Författaren verkar tro att det är något fel med att bara skriva hur något är. Om man vill skriva om en gul blomma föredrar jag att man skriver gul blomma. Den här författaren hade nog istället valt att skriva något sådant här: den skira växten med blad som påminner om molnen på himlen och färgen av en smörklick i en skål med gröt. Det var en pina att ta sig igenom den här boken och jag kliver hellre på häftstift än läser något mer av den här författaren.

Mina män är en utmärkt bok att ge i gåva till någon man avskyr. Inte läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar