En enda sommar av Joakim Hedin



Mona-Lisa trivs med sitt jobb som präst om man bortser från att präst är något man är dygnet runt och att Mona-Lisas chef kyrkoherden Janna Molin lämnar lite att önska. Under sin uppväxt har Mona-Lisa hört mycket från sin mamma om hur rik Mona-Lisas moster är. Mostern har aldrig varit en del av deras liv och nu när Mona-Lisa är 49 så har hon inte tänkt på sin moster på länge. Det blir därför lite av en chock när nyheten kommer att mostern har dött och att Mona-Lisa ärver henne. Mona-Lisa ser framför sig att hon kommer att bli skogsägare och ha det bra. När det blir ytterligare en konflikt med kyrkoherden säger Mona-Lisa upp sig. Hon behöver inte jobbet som präst nu när hon ska få ett stort arv.


I början av den här boken kände jag att den var väldigt ytlig och fånig och sedan fortsatte jag att läsa och min åsikt ändrades. Det är inte en bok om livets mysterier och problem utan det är en lättsam bok om vänskap. Vilket inte är sämre eller bättre än något annat en bok kan handla om. Det är en trevlig och charmig bok även om den kretsar kring camping vilket jag råkar avsky. Jag kommer att läsa fler böcker i den här serien när jag vill läsa något lättsamt.
En enda sommar är en trevlig lättläst bok om en fin sommar. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar