Ingen du älskar kan dö av Anna Platt

 När Lenas äktenskap tar slut bestämmer hon sig för att återvända till Mallorca. Ön hon har fina minnen av från sin ungdom. Lena köper ett pensionat osett och har planer för sitt nya liv. Renoveringen hinner knappt komma igång innan byggarna hittar ett lik nedgrävt på hennes mark.

Shane återvänder till Sligo på Irland när hans far plötsligt blir sjuk. Det kan bli så att hans pappa behöver en ny njure och Shane tar de nödvändiga blodproverna för att se om han kan bli donator. Resultatet blir en chock för Shane och han försöker ta reda på varför och hur.

Bianca växte upp med sin bror och mor i Stockholm. Hennes bror hamnade fel tidigt och fyra år har gått sedan någon hörde något av honom.

Bokens titel och bokomslaget fungerar väldigt avskräckande på mig men det är en liten pärla. Det här var en bok som fick mig att vilja fortsätta läsa. Om jag ska ge någon kritik så hade jag uppskattat om det i början av varje kapitel framgick om det var dåtid eller nutid. Språket flyter på och jag blev intresserad av alla karaktärerna. De bidrar alla till att driva historien framåt och göra läsningen till en trevlig upplevelse. Boken lämnar mig med känslan att jag vill läsa mer av författaren. 

Ingen du älskar kan dö är en bra bok med trovärdiga karaktärer.

Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar