Gränslös av Jørn Lier Horst

 William Wisting får ett mail från en kvinna i Australien. Michelle Norris driver ett internetforum i hopp om att få reda på vem som mördade hennes vän i Spanien. Många människor är aktiva på forumet och försöker foga ihop bitarna som finns. En av de aktiva på forumet kallar sig Astria och har uppgivit att hon bor i Norge. Michelle och Astria har normalt sett kontakt flera gånger per dag men nu har Astria inte synts till på forumet och Michelle får inte tag på henne. Hon har därför valt att kontakta norska polisen för att se om de kan hjälpa till att hitta henne. 

Jag brukar gilla böckerna om William Wisting men den här blev jag inte så förtjust i. Mycket av handlingen utspelar sig på forumet och jag föredrar när handlingen utspelar sig i verkliga livet. Det blev lite tjatigt med alla olika forum alias, privatdeckare och olika teorier. Jag hade föredragit om det var mindre sånt och mer vanligt polisarbete.

Gränslös fångade inte mitt intresse så omdömet måste bli inte läsvärd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar