Fiskarens garn av Stefan Spjut

 Gösta Blombeck har bott hela sitt liv i skärgården och försörjer sig som fiskare. Det är inte bara ett jobb utan det är hans liv och identitet. Det är inte många människor som Gösta har kontakt med men en han har kontakt med är Alvar. Alvar köper upp hans fisk och hos Alvar kan Gösta hämta sitt vatten. Göstas brunn sinade för länge sedan och vatten måste man ha.

I grunden händer det inte mycket i den här boken. De första femtio sidorna väntade jag bara att något skulle ske. Sedan gav jag upp väntan och insåg att det är som ett liv är mest. Det händer saker men inte så många stora och oväntade händelser även om det förekommer. Vad jag tycker om boken vet jag inte riktigt men eftersom jag inte vet så är den antagligen bra.

Fiskarens garn är en bok om en äldre mans liv, svårigheter och händelser från det förflutna. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar