Flod av döda själar av Liz Moore

 

Att ha växt upp på samma sätt innebär inte att livet stakar ut sig på samma sätt. Systrarna Kacey och Mickey växer upp omringade av missbruk. Kacey hamnar på den vägen i livet medan Mickey blir polis och lite betraktad som paria av släktingar. Mickey försöker skapa ett tryggt liv för sig och sin son vilket i praktiken blir att hålla sig undan sin syster. När Mickey inte har sett till sin syster på en tid och mördade missbrukande kvinnor dyker upp oroar hon sig för att nästa mördade kvinna de hittar kommer att vara Kacey. Mickey kan inte släppa oron och börjar leta efter Kacey.

Det här är en bok med flera lager, när jag trodde mig veta hur allt förhåller sig visar det sig att det bara är slutsatser som jag dragit automatiskt. Författaren förvånade mig flera gånger när allt inte alltid är som man tror. Det är en bok som förvånar. Första halvan var bättre än den andra men jag uppskattade boken och författaren är skicklig på att skapa karaktärer och en berättelse.

Flod av döda själar är en bok som avslöjar lite i taget. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar