Slagsida av Jørn Lier Horst & Thomas Enger

 

Under en föreläsning känner polisen Alexander Blix hur hans mobil gång på gång vibrerar. Att ta fram mobilen och svara känns lockande men han avstår. När föreläsningen är över tar han fram sin mobil och ringer upp kollegan som har sökt honom. Han får veta att en av hans andra kollegor är skjuten i sitt hem. I huset som kollegan Sofia blivit mördad i bor även Alexanders dotter Iselin som nu är försvunnen.

Jag gillade de två första böckerna om Blix och Ramm men den här var ingen höjdare. Känslan den lämnar hos mig är att författarna tröttnade på karaktärerna och beslutade sig för att ta död på så många som möjligt i en bok. Upplägget i boken med hur de hoppar mellan händelserna och Alexanders utfrågning av internutredare tilltalade inte mig heller, nu gäller det bara början av boken. Det blev aldrig riktigt spännande och vem den skyldige är kunde jag gissa mig till lite för tidigt.

Inte läsvärd. Om första boken i serien hade varit som den här så hade jag inte läst mer. Fast jag säger så så skulle jag ändå läsa del fyra om den kommer.

Slagsida går det att hitta Här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar