Blickfångarna av Mons Kallentoft

 

Fallet med den döda pojken som hittades på en äng är ett fall som polisen Malin Fors aldrig har kunnat släppa. Hon vill veta hans namn, vart han kommer från och varför han blev dödad. Det verkar som om de äntligen är närmare svar på frågorna när en kvinna som utger sig för att vara pojkens mor hör av sig. Malin har problem med alkohol ännu en gång och en kväll som blir för blöt kan hon inte ens minnas. Hon vet att hon borde berätta för sina kollegor men tiger om kvällen.

Jag insåg redan efter ett tiotal sidor att jag borde ha tagit avsked av Malin Fors för några böcker sedan. Det blir helt enkelt för mycket repeat efter att ha läst många böcker i serien. Det man alltid vet på förhand är:

•Malin kommer att ha sex med minst två personer

•Malin kommer att supa ner sig minst ett par gånger vilket kommer att påverka hennes arbete.

•Malins relation med dottern kommer att vara rörig

•Malin kommer att lösa mordet/morden.

 Nu kommer jag inte att läsa något mer om Malin Fors men jag tänker minnas de första böckerna i serien

Inte läsvärd. Tyvärr så känner jag att serien om Malin Fors borde ha tagit slut för några böcker sedan

Blickfångarna finns på Adlibris och Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar