Viskande skuggor av Jan-Philipp Sendker

 

En del förhållanden blir starkare av ett barns död och för andra faller förhållandet i bitar. För Paul och Meredith dog deras förhållande när sonen Justin dog. Efter skilsmässan flyttade Paul till ön Lamma utanför Hongkong. Under ett besök på ett kafée börjar en amerikansk turist prata med Paul. Kvinnans vuxna son har inte gått att nå och plötsligt har Paul blivit involverad i att försöka hitta honom.


Konsten att höra hjärtslag är en speciell bok och varje gång som jag läst någon annan bok av författaren så hoppas jag även den boken ska vara speciell. Tyvärr måste jag säga att den här boken inte alls föll mig i smaken. Jag övervägde flera gånger att inte ens läsa ut den. Paul väckte inga känslor alls hos mig. Bitarna i boken som väckte känslor hade alla en sak gemensamt och det är att de handlade om händelser under kulturrevolutionen. Bortsett från de bitarna så var boken platt och ganska ointressant.

Inte läsvärd. Djupet och det vackra språket som jag vet att Sendker kan åstadkomma fanns det inget av

Viskande skuggor finns på Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar