Bedårande barn av sin tid. Historien om Noice av David Bogerius

 

Noice var ett svenskt band som hade sin storhetstid i början av 1980-talet. De var unga killar som startade ett band och efter många timmars slit blev de enormt kända. Boken skildrar livet i början av Noice, hur deras liv blev under de största åren och hur livet blev sedan.

Noice storhetstid var när jag var för ung för att veta något om någonting. Jag upplevde aldrig deras storhetstid och visste inget om bandet bortsett från att jag visste att det fanns en grupp med namnet Noice. Lite underligt blir det då kanske att läsa en bok om dem. Boken ger en bra bild av tiden innan alla konstant stirrar på sina mobiler och faktiskt måste anstränga sig för att ta reda på vad som händer. Lite nostalgi för mig och på en del sätt var världen bättre då. Att få följa medlemmarna i Noice och hur de på olika sätt blev påverkade av sin status som rockstjärnor var både sorgligt och upplysande. Relationen till föräldrar,syskon och fans lyfts på ett sätt som bidrar till att ge hela bilden. Jag var lite orolig för att boken mest skulle rikta sig till människor som redan vet allt om Noice men så var det inte. Boken passar alla som är nyfikna på gruppen Noice, hur det var att vara ung på 80-talet eller vad som kan hända när rockstjärnelivet tar slut.

Läsvärd. En bok om gruppen Noice och vad som hände när de skulle återvända till ett vanligt liv.

Bedårande barn av sin tid: historien om Noice går det att köpa på Adlibris och andra ställen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar