Döden i Gaillac av Peter May

 

I Gaillac i sydvästra  Frankrike försvinner USA:s mest kända vinkritiker. Det har nu gått tre år sedan han hittades upphängd på en vingård. Det mest spektakulära med hans kropp var att den måste ha förvarats i vin sedan han dödades. Enzo Macleod fick reda på mordet genom boken hans bekanta Raffin skrivit om olösta mord. Enzo har beslutat sig för att reda på vem som mördade vinkritikern och ger sig av till Gaillac.

Det här är andra boken om Enzo Macleod och jag är inte så såld på den här serien. För min del så är det lite för mycket gubbdeckare över böckerna. Med det menar jag att alla kvinnor är kroppar i första hand, ålder i andra hand och en bra bit ner så kommer deras kunskap. Om jag inte minns fel nu så är alla kvinnor i boken med undantag av Enzos döttrar intresserade av att hoppa i säng med Enzo eller i alla fall flörta ordentligt. Nu får jag nog ta tillbaka lite för på vingården han bor så var nog inte frun i huset intresserad av Enzo. Själva mordfallet är hyfsat spännande men en del av spänningen hinner försvinna när det blir långa beskrivningar av det mesta.

Läsvärd. Lite för gubbig och lite seg men ändå okej

Döden i Gaillac finns på Book outlet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar