Kan jag backa tiden?

Det önskar jag nu och då hade jag valt att läsa något annat. Jag har slösat bort ett par timmar av mitt liv på att läsa hundra sidor i en bok. Nu kanske någon funderar på hur det kan ta flera timmar att läsa hundra sidor. Svaret på det är en väldigt dålig bok som det aldrig händer något i.
Boken jag klarade av att läsa hundra sidor i är Där solen går upp i väster av Britta Röstlund.

Den börjar bra med ett par med barn som är på semester och så faller frun och barnen från en klippa och dör. Om de hoppat frivilligt eller inte vet ingen. En man som bor i ett hus en bit bort såg händelsen men berättar inte allt för polisen. Polisen som får hand om fallet och försöker ta hand om maken påverkas av händelsen. Efter det händer det inget. Mannen kravlar runt i sin frus arbetsrum och läser i pärmar och klättrar på skrivbord för att försöka ta reda på om något pekar på att hon hade beslutat sig för att ta livet av sig. Hundra sidor av det var mer än jag orkade.

Det är möjligt att boken blir bättre efter hundra sidor men jag ville inte slösa mer av mitt liv på den.

Inte läsvärd. En bok jag inte ens kunde tvinga mig att läsa ut. För min del så hade det blivit mer intressant om det hade framkommit att frun och barnen blev knuffade från klippan av en utomjording.

Där solen går upp i väster går att köpa på Adlibris och Bokus om någon vill det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar