Sprucket läder och svikna löften av Ewa Klingberg

Lollo inser att hon måste ta och rycka upp sig och börja leva i nuet. Hennes nagelsalong har tappat kunder och det är inte ekonomiskt hållbart i längden. Innan det inte finns någon återvändo måste hon börja locka kunder på nytt. Efter att förhållandet med Anders tog slut försvann även orken att sköta sociala medier och att se till att skyltfönstret lockar in kunder.

Lydia och hennes mamma bävar för vad som kommer att ske när den nya prästfamiljen flyttar in. 1817 är det inte lätt att hitta boende och arbete för en ensamstående kvinna med barn. Nu är det upp till den nya prästen och hans familj om Lydia ska få stanna eller skickas bort från sin mor.

Ewa Klingberg har blivit ett säkert kort för mig. Vill jag läsa något lättsamt och en bok om människoöden så vet jag att en bok av författaren kommer att ge mig det. Slutet på böckerna är alltid för sockersött för min smak men jag uppskattar böckerna fram till att det blir för fint och perfekt. I den här boken tyckte jag inte att dåtid och nutid vävdes ihop lika bra som i de tidigare böckerna men utan berättelsen i dåtid hade jag inte uppskattat boken så mycket.

Läsvärd. En söt bok som passar i jultid när allt ska vara fint och kärleksfullt.
Sprucket läder och svikna löften finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar