Jultrubbel i Snowdonia av Lilly Emme

Holly har tagit sin tillflykt till sin farmors gamla stuga i nationalparken Snowdonia. Hon hoppas kunna få vara ifred och slippa mannen hon gömmer sig för. När hon får ett handskrivet brev inser hon att han har hittat henne.
Chloe har tröttnat på sitt liv som en känd skådespelerska och efter en tragedi stör det henne ännu mer att inte kunna få vara anonym. Hon packar en resväska och åker till herrgården hon har köpt. Det var här hennes två äldre kusiner växte upp och det var hit hon åkte varje sommar som barn för att få andas lantluft.
Ethan vaknar upp på sjukhus utan att kunna minnas vad som har hänt. En poliskommissarie ber Ethan berätta vad han minns men det är bara tomt i Ethans huvud. Han får veta att han är misstänkt för mordet på Colin Smith och att han är häktad. Ethan får panik och så fort han får tillfälle smiter han från sjukhuset.

Eftersom det är jul tänkte jag att jag skulle läsa en bok med tema julen. Valet föll på Jultrubbel i Snowdonia: Första advent. Efter att jag hade lånat den som e-bok insåg jag att den bara var på runt 50 sidor. Jag antar att det var jakt på pengar som gjorde att förlaget av någon anledning tyckte att det var en bra idé att göra fyra e-böcker av en bok på ca 250 sidor. Efter att ha läst första e-boken blev jag givetvis tvingad att låna andra och så tredje och så fjärde. Lite surt känns det att biblioteket får betala för fyra böcker när det egentligen är en. Det går inte heller att påstå att det är fyra böcker för om någon skulle läsa bok två skulle personen inte förstå något.
Om jag nu ska bortse från den irriterande uppdelningen av boken så är den riktigt bra. Givetvis så är den lite söt eftersom det handlar om jul, kärlek finns det också men även lite spänning. Viktigaste ingrediensen är ändå vänskap.

Läsvärd. En bok om människor som möts och skapar vänskapsband.
Jultrubbel i Snowdonia finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar