Böcker som jag hade ratat

Ibland är det tur att jag reserverar böcker på biblioteket utan att ha sett dem. De två böckerna av Pontus Ljunghill är böcker som jag aldrig hade tagit upp och läst på baksidan av och enda anledningen till det är framsidorna som inte tilltalar mig alls.

Nu tror jag verkligen inte att det är lätt att designa snygga bokomslag som tilltalar många och jag menar inte att förolämpa någon. Att jag ytterst sällan visar några bokomslag beror som sagt på att det är lite luddigt när det gäller upphovsrätten till bokomslag och för mig känns det då enklare att inte visa några. Om jag ska se det på ett annat sätt så är det kanske en fördel att någon som läser här blir nyfiken på en bok utan att ha fått förutfattade åsikter av att ha sett bokomslaget. Vad vet jag? Det jag vet är i alla fall att det var de här tre böckerna som följde med hem från biblioteket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar