Alef av Paulo Coelho

När han inser att han bara trodde sig vara olycklig och att det istället handlade om slentrian beslutade han sig för att göra något åt det. Under en middag träffar han en siare och siaren berättar för hans fru vad han kommer att möta på resan han ska ge sig ut på. Under resan träffar han en ung kvinna Hilal, en kvinna som anser att hon ska följa med på resan och har något att visa honom.

Jag tror aldrig att jag någonsin tidigare har läst en bok som jag redan efter någon sida funderade över vad det var för dåligt flum som jag läste. Något fick mig ändå att fortsätta läsa och det blev flummigare med tidigare liv, naken kvinna och annat. När jag kom till sidan var personen i boken får en ung kvinna att lova att inte raka av sitt könshår fler gånger funderade jag på om jag verkligen läst rätt. Den här boken var nog helt enkelt inte för mig. Kanske beror det på att jag är agnostiker och inte riktigt köper allt med tidigare liv och annat liknande eller så är boken helt enkelt bara dålig.

Inte läsvärd
Alef finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar