Ibland kan det vara bra att kolla upp saker innan

Igår hade jag tänkt hämta ut en bunt reserverade böcker på biblioteket men det gick inte så bra. Jag vet att biblioteket skulle dra ner sina öppettider för att ekonomin är dålig i kommunen. Fast jag hade koll på det bemödade jag mig inte om att kontrollera vilka dagar som de skulle stänga tidigare. Nu vet jag att de stänger tidigare på fredagar. Vill jag läsa något i morgon får det bli en e-bok eller en promenad till bystugan för att kolla om det finns någon bok där som jag vill läsa. Här i byn är det så att om man tröttnat på sina böcker är det bara att ställa in dem i bystugan så kan någon annan i byn få glädje av dem. Just nu läser jag Inga kelgrisar inga styvbarn och har ca 70 sidor kvar i den. Jag vet fortfarande inte om jag tycker att den är konstig konstig eller konstig bra. Att den är obehaglig är jag däremot säker på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar