En skärva hopp av Göran Redin

Den här boken är en fortsättning av Ett fjärran krig och den börjar år 1630. Tvillingarna Erik och Karin lever sina liv på skilda håll och möter olika utmaningar. Något riktigt alternativ till att lämna sitt familjehem Lövberga hade de inte och de försöker göra det bästa av sina liv. Båda har lyckats rätt väl inom sina yrken. Anders äldsta sonen på Lövberga gård har nått åldern när det är dags att hitta en lämplig fru. Än finns det människor som väntar på att utkräva sin hämnd mot människorna från Lövberga och om chansen dyker upp gör de vad de kan.

Jag tycker alltid att det är svårt att skriva något kort om en bok i en serie för det är så svårt att inte avslöja för mycket. Även den här boken är bra och Erik, Karin, Anders och några till är karaktärer som känns levande och hur det ska gå för dem vill man som läsare veta. Nu är jag mest irriterad över att del tre är utlånad och del fyra har inte biblioteket köpt in. Jag hade velat läsa fortsättningen på en gång för jag vill veta hur det går men jag får vänta till boken lämnas tillbaka till biblioteket.

Läsvärd
En skärva hopp finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar