Året i böcker

Enligt Goodreads så har jag läst 48899 sidor eller 159 böcker och det låter helt abnormt mycket i mina öron. Mitt mål var att läsa 60 böcker så det får man lov att säga att jag lyckades med. Jag började fundera lite över vilka böcker under året som jag kommer att komma ihåg och det är nog en bunt som påverkat mig lite extra.

Bodil Malmstens loggböcker var en trevlig upplevelse att läsa. Jag uppskattade hennes raka sätt och sättet hon förmedlar upplevelser och känslor. (Att länka till mina åsikter om alla böckerna känns onödigt så det får räcka med första loggboken)

När det gäller deckare så har det blivit många bra under året. Ska jag nämna några så får det bli Springfloden, PepparkakshusetJakthundarna och De utstötta.

Böcker med historiskt tema har det också blivit en del och de jag särskilt minns är Swede Hollow och Hanns och Rudolf .

Självbiografier och biografier har alltid tilltalat mig och jag har läst en del bra och en del inte så bra under året. En som påverkade mig var Hur många gånger kan en människa dö? Den boken blev jag mest upprörd över för jag har så svårt att förstå att så många bara ger upp hoppet om en annan människa och bara ser på när den går under mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar