Djup grav av Nevada Barr

När Anna valde att lämna Texas för ön Isle Royale blev det även ett byte från häst till båt. Livet som ranger på ön innebär att patrullera med båt och att dyka när det behövs. En annan av arbetsuppgifterna är att ge dyktillstånd till dykare som vill utforska fartygen som ligger på botten. Ett av fartygen som är svårast att nå är Kamloops, det är även det enda fartyget som har döda besättningsmän kvar i fartyget. Fem ur besättningen har fartyget som sin sista viloplats. När två dykare söker upp Anna Pigeon för att få dyktillstånd och berättar att de redan har dykt på Kamloops och sett de sex döda besättningsmännen tror Anna först att de blivit förvirrade djupt under ytan. När det sedan visar sig att dykarna har filmat de avlidna besättningsmännen och Anna får se filmen inser hon att det är sex personer och att en av dem inte kan ha varit död någon längre tid.

Böckerna om Anna Pigeon är lagom böcker när man vill läsa något som inte kräver så mycket av läsaren. Lagom doser av spänning, relationer och vardag. Det är inte böcker som jag kommer att minnas någon längre tid men de ger mig underhållning och tidsförströelse.

Läsvärd
Djup grav finns på Adlibris och Bokus

1 kommentar:

  1. Läste den här förra året tror jag det var. Spännande miljö och jag gillar Anna Pigeon. Deckargåtan tyckte jag var okej.

    SvaraRadera