Kalla mig prinsessa av Sara Blaedel

Susanne Hansson hittas bakbunden och med munkavle i sin egen lägenhet. Det visar sig att mannen som hon trodde var trevlig inte visade sig vara det. Istället för att ha en trevlig kväll så har han bundit och våldtagit Susanne. Susanne beslutar sig för att polisanmäla händelsen och det blir kriminalinspektör Louise Rick och hennes kollegor som får utreda det. De inser fort att det inte är första gången som mannen har förgripit sig på en kvinna och han visar snart att han inte planerar att sluta.

Nu känns det lite som att jag inte kan bedöma den här boken rättvist för jag insåg när jag hade läst en bit att jag har läst den här tidigare för många år sedan. Det gjorde att jag mindes en del händelser i boken men inte allt. Louise och Camilla är bra karaktärer men det känns som om båda hade kunnat få lite mer substans. Det som händer båda i deras privatliv i den här boken borde lämna lite mer avtryck, det finns händelser man skakar av sig och så finns det händelser som påverkar. Själva grundhistorien med våldtäktsmannen är otäck och jag kan tänka mig att det finns så pass sjuka människor ute i samhället.

Läsvärd
Kalla mig prinsessa verkar bara finnas att få ta på begagnat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar