Det kalla landet av Inger Frimansson

Det kalla landet är en fristående fortsättning på Råttfångerskan och tar vid där Råttfångerskan slutade.

Ingrids ena syster Maria känner ett stort behov av att hämnas på alla som gjort Ingrid illa. Sättet som Titus döttrar behandlade Ingrid är inget som Maria kan förlåta eller glömma och det som Rose gjorde går aldrig att göra ogjort.
Hemkomsten till Sverige för Tomas och hans fru har inte på något sätt blivit som de tänkt sig. Tomas hade räknat med svårigheter att hitta jobb och bostad men han hade tänkt sig att hans mor Rose skulle finnas som ett stöd.

Mer än så vill jag inte skriva eftersom jag inte helt vill avslöja hur Råttfångerskan slutar. Den enda om jag störde mig på i boken var Tomas fru Maya. En kvinna som drivit en egen rörelse och klarat sig okej borde inte kunna vara så klängig, krävande och gnällig. Bortsett från henne så köpte jag de andra karaktärerna helt. Behovet av hämnd när någon i ens närhet blivit behandlad som Ingrid tror jag nog att vi alla har i oss Att en del sedan nöjer sig med att fantisera om hämnd är en annan sak. Jag gillar Inger Frimansson och kommer utan tvekan läsa något mer av henne. Om det finns någon fristående fortsättning på den här boken har jag inte kollat upp än.

Läsvärd
Det kalla landet finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar