Felsteg av Maria Adolfsson

 

Kriminalinspektör Karen Eiken Hornby vet när hon vaknar att hon har begått ett misstag. Hon vaknar inte i sitt eget hem utan i ett hotellrum och bredvid henne ligger hennes chef, Jounas Smeed. Karen lyckas ta sig ut från hotellrummet utan att väcka sin chef och fast hon vet att hon garanterat har alkohol kvar i kroppen kör hon hem. När Karen kommer in i byn Langevik som hon bor i ser hon en av de andra byborna. Det Karen inte vet är att den bybon kommer att hittas mördad några timmar senare.

Jag hade hört en del om bokserien Doggerland och hade höga förhoppningar på den här boken. Boken levde inte alls upp till mina förhoppningar. Det är en okej deckare men inte mer än så. Kvinnlig polis som blir bromsad av sina manliga kollegor, tidigare trauman och lite manliga poliser som inte kan hantera kvinnliga poliser. Jag blev aldrig engagerad av mordet utan brydde mig inte vem som var skyldig. Händelserna under 70-talet kändes mer intressanta är berättelsen i nutid men det räckte inte. Jag tänker läsa en till bok i serien och se om det blir bättre.

Felsteg är en deckare som inte har något speciellt men den gick att läsa. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar