Knappt en droppe blod av Carin Hjulström

 

Advokaten Isak Beyer har för vana att besöka sin avlidne frus grav. Färdtjänst chaufförerna har order att inte lämna Isak ensam på kyrkogården men att försöka argumentera mot en advokat även fast han är dement lyckas inte chauffören Sylve med. Isak får sin vilja igenom och när Sylve kommer tillbaka hittar han Isak avliden.

Siri och Anton har blivit vana vid livet på plantskolan. När Siri får ett erbjudande om en roll på teatern har hon mycket att fundera över. Värre blir det när den förra ägaren till plantskolan dyker upp och vill ha tillbaka den.

Det här är andra delen i serien om Säbyholms gröna fingrar. Den här boken är söt på samma sätt som den första. Ett mord passar kanske inte in så bra i beteckningen söt men det är en bra motvikt. Precis som i första boken irriterar jag mig på att Anton känns minst fem år yngre än han ska vara. Många av karaktärerna gillar jag skarpt och det är roligt att få följa deras vänskap och dagliga problem. I den här boken förekommer det två nyinflyttade kvinnor och jag kände att anledningen till deras ankomst och senare försvinnande inte tillför något. Det är helt enkelt en lättläst, charmig bok med karaktärer som jag gillar.

Läsvärd. Första boken var snäppet bättre men den här är bra


Knappt en droppe blod finns på Adlibris och många andra bokhandlare





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar