Den andra systern av Mohlin & Nyström

 

Dejtingföretaget Raw  har fått mycket uppmärksamhet och bakom företaget står två systrar. Alicia som är hjärnan bakom succén och Stella som är ansiktet utåt. Alicia fick sitt ansikte vanställt som ung och har fått vänja sig vid folks reaktion. Stella däremot är van vid att bli beundrad av kvinnor och män. När Stella hittas mördad vänds Alicias liv upp och ner.

FBI-agenten John ska hålla en låg profil i Sverige för att inte bli hittad av människorna han vittnat mot. En viktig regel är att han och en annan FBI-agent inte får ha någon kontakt. Den regeln har de inte lyckats hålla och nu verkar det som om Johns kollega är i fara.

Det här är andra boken om John Adderley. För att riktigt hänga med rekomenderar jag att man läser första delen innan den här. Röran i boken är nästan imponerande. Mord lite kors och tvärs och lösningar på problem som dyker upp. Nu tyckte jag inte att den här var lika bra som första boken men jag hoppas på en fortsättning. När det gäller Alicia så uppskattar jag att författarna inte skrev in något drömslut utan mer en troligt slut. Det är misär,mord,svek och spänning i boken och jag gillar karaktären John oavsett hur osannolik han är.

Läsvärd. En deckare som sticker ut genom sina karaktärer och miljö.

Den andra systern finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar