Bara ett litet mord av Carin Hjulström

 

Siri Ehrensvärd blir i ett slag av med sitt jobb som skådespelerska och blir dumpad av sin gifte chef. Allt hon vill är att fly från Stockholm och hon beslutar sig för att åka till sin brorson Anton som genom några händelser har blivit ägare till en plantskola. De beslutar sig för att försöka få igång plantskolan men livet i Säbyholm är inte så lugnt som man kan tro. När en man hittas mördad blir de båda inblandade.

Anton ska vara 25 men jag kände att han mer porträtteras som en man i 17-19 års åldern och det blev lite av ett irritationsmoment. Ibland tyckte jag att boken var lite för seg och jag tror att det kommer sig av att jag inte tyckte att alla karaktärerna kom till liv. Siri, Björn och Olle är karaktärer som jag ser fram emot att följa i flera böcker. Det är inte den mest spännande bok som jag har läst men det är en trevlig bok som fick mig att vilja läsa mer av författaren.

Läsvärd. Småmysig deckare i fin miljö

Bara ett litet mord finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar