Josas bok: min berättelse av Marie Nilsson Lind

 

Boken handlar om Josa eller Josefin Nilsson och hennes syster Marie som är författaren. I boken får man läsa josas egna ord och hur livet utvecklades för dem båda. Framgångar och motgångar i deras artistliv och i privatlivet.

Det jag minns bäst när det gäller Josefin Nilsson är hur mycket det skrevs om hennes fd partner och hur mycket skit han utsatte henne för. Ainbusk singers har jag aldrig lyssnat på men jag var ändå nyfiken på den här boken. Att skriva en bok om Josa och Marie utan att ta med Ainbusk singers hade inte varit möjligt eftersom det var det som gjorde dem kända. Enda kritiken som jag egentligen har är att jag inte tycker att titeln är helt rättvisande eftersom boken handlar lika mycket om Marie. Det är en bok om syskonkärlek och att inte ge upp.

Läsvärd. En bok som fick mig att bli förbannad på skådespelaren och bli imponerad av styrkan som kvinnorna i boken besitter.

Josas bok: min berättelse finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar