Nu stormar det i dalens famn av Ewa Klingberg

Det har blivit ett nytt år och enligt Sandras plan skulle hon vid det här laget vara tillbaka i Västerås men saker blir inte alltid som man tänkt sig. Istället så är hon kvar på begravningsbyrån Tranan och trivs med sina lite udda kollegor. Det börjar gå riktigt bra för begravningsbyrån och det borde göra att det kommer att bli lättare att hitta en ny ägare. Sandra känner sig fortfarande som en gäst i huset som hon hyr men hon trivs. När en barndomsvän till en av de anställda plötsligt avlider skapas vågor som påverkar alla på byrån.

Jag skulle önska att jag kunde säga/skriva att jag är riktigt förtjust i karaktärerna men så känner jag inte. Den jag är mest nyfiken på är Sandras granne och han verkar egentligen inte ens intressant. Jag får nog bara acceptera att den här genren oftast bara är helt fel för mig. Lite charm hittar jag i böckerna men det är lite. Böckerna i serien är inte dåliga men de lyckas bara inte få mig tillräckligt intresserad av vad som ska ske.

Läsvärd blir mitt omdöme ändå för den här boken är utmärkt att läsa i en solstol, på tåget, flyget eller något liknande. Det är inte den typen av bok som man behöver koncentrera sig på.

Nu stormar det i dalens famn finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar