Getingsommar av Denise Mina


Sarah Erroll kommer hem efter en lång flygning och går och lägger sig. Efter att ha sovit i några timmar vaknar hon av okända ljud. In i hennes sovrum kommer två okända unga män och sedan går allt fel.
När Sarah inte kommer till ett planerat besök hos sin advokat åker advokaten hem till henne. Där upptäcker han Sarahs illa tilltygade kropp och ringer polisen. Alex Morrow kommer till platsen och det är ett otäckt mord. När polisen letar igenom huset hittar de en stor summa pengar i euro. Polisen har svårt att få ihop bilden av Sarah och när de får veta att hennes mor nyligen avlidit börjar de titta på människor som var anställda för att ta hand om henne. Det gör att Alex kommer i kontakt med en person från sitt förflutna.

Först störde jag mig på att det är ett rätt stort hopp från förra boken till den här. Det har hänt en del i karaktärernas privatliv och i deras arbetsliv men så fort jag släppte det blev jag förtjust i boken. En ny karaktär får ta plats och mordhistorien väckte mitt intresse på en gång. Jag gillar verkligen hur författaren ger liv åt karaktärer och skapar en spännande historia.

Läsvärd. Spännande bok med intressanta karaktärer.
Getingsommar finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar