Tre sekunder av Roslund & Hellström

Piet Hoffmann försöker kombinera två olika världar utan att sätta sitt eget eller familjens liv på spel. Den dagen han tackade ja till att jobba som infiltratör åt polisen hade han inte mycket att förlora men åren har gått och nu har han familj. De som han lever för och gör allt för är sin fru och deras två unga söner. Han har fått ett nytt uppdrag av polisen som innebär större risker och en händelse blir det kriminalkommissarie Ewert Grens som får på sitt bord. Ewert får inte händelserna att stämma som han ska utreda men envis som han är ger han sig inte lätt.

Jag har läst en hel del böcker av Roslund & Hellström och trodde att jag inte hade läst den här. Det var fel och efter en bunt sidor kom jag ihåg bitar ur boken men eftersom jag inte kom ihåg allt fortsatte jag att läsa. Egentligen tycker jag inte om böcker med konspirationer och liknande men ändå lyckas författarna få mig att gilla den här. Ewert är en udda karaktär och samtidigt är han en sådan polis som jag skulle önska att det fanns fler av.

Läsvärd
Tre sekunder finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar