Av skuggor märkt av Marianne Cedervall

Efter att ha varit gift med en notoriskt otrogen man och sedan fått vårda honom under många år så är nu Anki änka. Hon känner sig fri och eftersom hon är pensionär är hon fri att flytta vart hon vill. Anki köper ett hus i socknen Mullvalds på Gotland och ser fram emot ett nytt liv med två islandshästar. En kort tid efter att Anki har flyttat in tar sig någon in i kyrkan ett stenkast från Ankis gård och stjäl pengar och förstör. Det visar sig bara vara starten på olustiga händelser i det lilla samhället.

Det här är en lagom deckare på alla sätt och vis. Lite spännande men inte så pass att det är svårt att lägga boken ifrån sig. Karaktärerna kommer nästan till liv men inte riktigt. Miljön verkar fin men boken skapar inga bilder i mitt huvud av den. Den är lättläst och kräver inget direkt av läsaren. Nu verkar det nog som om jag tycker att boken är dålig men så är det inte. Den är okej men lyckades inte fånga mig riktigt. Hade jag inte haft del två i serien om Anki Karlsson hemma så vet jag inte om jag hade lånat den. Eftersom jag nu har det så kommer jag att läsa den men jag är inte säker på om det kommer bli något mer av författaren efter det.

Läsvärd om man är ute efter något lättsamt.
Av skuggor märkt finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar