Törst av Jo Nesbø

Harry Hole har slutat sitt jobb som polis och jobbar istället som föreläsare på Polishögskolan.
Elise har varit på en misslyckad date som hon i stort sett flytt från. Väl hemma låser hon sin dörr och beslutar sig för att radera sin profil på Tinder. Hon beslutar sig för att vänta lite med det och hör ett pling från någon annans mobil. Ljudet verkar komma från hennes eget sovrum.
Harry Hole blir utsatt för utpressning av polismästare Mikael Bellman, syftet är att få Harry att leda en liten grupp som ska utreda mordet på Elise.

Jag har läst alla böcker om Harry Hole och har gillat dem alla. Den här boken var jag lite orolig för att jag inte skulle gilla för jag har inte blivit förtjust i Nesbøs andra böcker som inte handlar om Harry Hole. Jag gillade den här boken även om det alltid är rätt brutalt i böckerna om Hole.

Läsvärd
Törst finns på Adlibris och Bokus
Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Törst av Jo Nesbø (Bok) av Jo Nesbø

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar