Spökstaden av Ransom Riggs

Den här boken tar vid var Miss Peregrines hem för besynnerliga barn slutar.
Jacob och nio andra besynnerliga barn är på väg bort från ön och med sig har de Miss Peregrine som är i form av en fågel. De ska göra sitt bästa för att hjälpa sin ymbryn men jagas av väsenden och tomgastar. Under färden får de uppleva många olika saker och se sådant de inte trodde fanns.

Det är många loopar i den här boken och det är mycket som händer. Fast jag egentligen är lite för gammal för boken så tyckte jag att den var spännande. Sättet den slutar på gör att jag känner att jag måste läsa fortsättningen så på så sätt är den lite bättre än den första boken i serien om Miss Peregrines besynnerliga barn. Mer än så kan jag inte avslöja om boken.

Läsvärd
Spökstaden finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar